DM 2021

02/10/2021

Lørdag d. 18. oktober løb årets DM af stablen på Sorø Sø. Endelig ude på den anden side af coronaen (forhåbentlig) var der stor generel tilslutning til DM. Men fra Fredensborg var det kun damerne, der stillede op… lidt trist.

Vejret fra fremragende regattavejr, ikke så meget vind, ingen regn, man kunne fint ro i korte ben og t-shirt.

Med fra Fredensborg var: Anni, Lene-Marie, Sanne P, Bettina, Merete, Sanne H, Lene M og Rikke Q.

Damernes dobbeltsculler startede dagen med to indledende heat for at finde dagens finalister. Tilmeldt fra FR var Merete og Sanne H, og Sanne P og Bettina. Men trods anstrengelser helt til sidste øjeblik med at bytte en arbejdsvagt lørdag morgen, kunne det ikke lade sig gøre, og Sanne P og Bettina måtte desværre melde fra. Sanne H og Merete måtte derfor vise flaget alene, og roede sig i finalen, hvor det endte med en sølvmedalje.

Alle damerne hoppede i dobbeltfirer til dagens næsten sidste løb, finalen i masters 4x. Der var 5 tilmeldte både, dvs. ingen indledende heat. Her blev det til guld til Merete, Lene, Sanne H og Rikke, og en 4. plads til Bettina, Lene-Marie, Anni og Sanne.

Så var det afrigning af både, op på traileren og hjemad til velfortjent afslapning og måske? et glas rød hist og her. Det var årets sidste regatta, nu mangler blot Berlin-turen for rigtig mange FR-roere. Mere om det i et senere indlæg…

Billede 1 af 4