Sjællandske Mesterskaber i ergometer, e-kaproning

02/12/2020

Lørdag d. 28. november var der så debut for den nye måde at ro indendørs kaproning på, nemlig som e-kaproning. Ikke overraskende er det coronaen, der har sat gang i den kreative tænkning. Det består i al korthed i at maskinerne kobles op via internettet til regattasystemet, og så kan alle deltagerne ro i deres egne klubber, men helt som om vi alle sad i den samme hal og roede om kap.

Ja altså bortset fra stemningen fra tilskuerne… Men det er absolut en måde at gøre det på, når nu ikke vi kan samles så mange mennesker på ét sted.

Vi skulle jo også forsøge os, så denne lørdag var Merete, Sanne P, Kim, Svend Aage og ikke mindst Jacob M som eneste juniorroer (U19) prøvekaniner fra Fredensborg Roklub til årets Sjællandske Mesterskaber. Med kapabel assistance fra Søren H der styrede elektronikken, og Karin, Hans og Anne Mette J, der generelt støttede op, heppede, sad som backing og hjalp med til skabe en god dag.

Det var Jacob, der lagde ud med en 2000m. Konkurrencen var hård, men på trods af forsinkelse i løbsstart (som er svær at holde styr på uden en Teamskanal til info, men mere om det senere), fik han et godt løb ud af det, og personlig rekord. Men kæresten var også med på FaceTime. Vi håber at se lidt flere juniorer næste gang?

Næste levende billeder var Sanne P (50+) og Merete (70+), der skulle ro Masters distancen på 1000 m. Det gik også fint, løbene startede til tiden, og der kom to guld ud af det.

Efter vi alle havde pustet ud, drukket lidt mere te og kaffe, var det tid til Kim og Svend Aage, der stillede op i hhv. tung og letvægt, 70+. Svend Aage var gået all-in og var gået i vægt med sauna og det hele…. så var det bare sådan at stævneledelsen havde besluttet at slå deres løb (som var dagens sidste) sammen med løbet før, men liiige havde glemt at fortælle det til os. Og det er så her, den Teams-kanal, der også var under torsdagens testafvikling, havde været en rigtig god ide. Man kan også undre sig over, at man rykker et løb uden at være sikre på at alle deltagere har sagt ok til det.

Så Kim og Svend Aage fik slet ikke roet deres løb. Tør man sige at Merete ikke var helt tilfreds med det?

Det forhindrede os dog ikke i at hente nogle store pizzaer og lidt rødvin, og fejre på passende vis bagefter.

Søren H tog diverse fotos undervejs, og disse vil meget snart komme her i et lille fotoalbum. Stay tuned!

Billede 2 af 22