Besøg fra Engholmskolen i Allerød

22/05/2022

Mandag den 16. maj fik roklubben besøg af 7. klasse fra Engholmskolen i Allerød. Deres lærer havde tilmeldt sin klasse til Skole OL i 4000m ergometerroning for klassen på tid. Deres lærer henvendte sig til vores roklub for at høre om det var muligt at vi kunne hjælpe med at stille ergometre til rådighed, instruere og afvikle et kvalifikationsløb, hvor tiden så skulle sendes til Skole OL.

21 elever og 2 lærer ankom kl. 9.15. Vi var 3 roer fra ældreroerne og vi gik i gang med opgaven. Ingen af eleverne havde prøvet at sidde i et ergometer før, men eleverne gik i gang med træningen med morskab og entusiasme. Derefter gennemførte vi to løb med tidtagning, 21 elever gange 190m. Skiftet var ikke helt nemt, man da Merete kom ind fra søen og gav et par råd, gik andet heat meget bedre.

Billede 1 af 2